Linképítés

Linképítés blog RSS hírforrás

Bejelentkezés | Regisztráció


Linképítés > Blog > Érdemes több domaint üzemeltetni értékesítés céljából?



Hozzászólások... ARTidas - 2011-07-20

Érdemes több domaint üzemeltetni értékesítés céljából?

3 weboldalt menedzselek, melyek ugyanazt a terméket árusítják 3 domainen. Mindegyik oldal más módon (megközelítésből), kép struktúrával, célközönséggel, etc. próbál eladni. Google nézheti ezt spammolásnak vagy blackhat technikának?

A mai kérdés Josh Któl, Dallasból jött.

3 weboldalt menedzselek, melyek ugyanazt a terméket árusítják 3 domainen. Mindegyik oldal más módon (megközelítésből), kép struktúrával, célközönséggel, etc. próbál eladni. Google nézheti ezt spammolásnak vagy blackhat technikának?

Ez a tipikus eset, mikor jó lenne visszakérdezni a tisztázás érdekében.

Egyik részről, ha a domainek teljesen eltérő elrendezéssel és más értékesítési megközelítéssel rendelkeznek és teljesen eltérőnek hatnak, plusz ha tényleg csak 3 domainről van szó, akkor ez nem olyan rossz.

A baj akkor lenne (Szerk.) ha tisztán 300 domainről vagy 3000 domainről vagy ha olyan mennyiségről beszélünk, melyek képesek zsúfolásig megtelíteni a keresési eredményeket és ezzel rossz felhasználói élményt nyújtanak... ha közepes méretűre növekednének az oldalak.

Az érdekes dolog a kérdéssel kapcsolatban az volt, hogy ugyanazt, azaz azonos terméket. Egy kicsit fura, hogy azonos terméket árusítasz 3 domainen keresztül.

Ha az egyiken férfi pulóvert, a másikon női pulóvert és cipőt árusítasz a harmadikon, ahogyan mondtam is, semmi gond nincs azzal, ha más termékeket árusítasz más domaineken. Néhány domain, olyan 2-3-4, megfelelő és különálló indokokkal értelmet nyerhet. De ugyanazt a terméket árusítani gyanús. Ha tényleg azonosak, akkor 3 domain felett már tényleg gyanúsnak mutatkozik és kíváncsi volnék, mik azok a termékek, melyeket árusítasz.

Pár észrevétel, melyeket ilyenkor gondoljunk át:
Amit én észrevettem, hogy ha van egy domained, melyre időt szánsz, hogy felépítsd és hírnevet szerezz neki, és ezzel ellentétben a tapasztalataim azt mutatják, hogy akinek pedig 50 vagy 100 domainja van, nem tesz bele ugyanannyi munkát és szeretetet minden egyes domainbe és ha akarják ha nem, egy idő után megmutatkozik ez.

Az emberekben van egy kis kísértés, hogy automatikusan hozzanak létre tartalmakat vagy, hogy behúzzanak pár adatfolyamot (feed) és mikor landolsz az egyik oldalon és vele szemben ott van a másik (egyedi szövegezésű (Szerk.)), látható lesz, hogy mennyire nincs egyedisége az automatikusan készült tartalomnak és ez az a pont, mikor is a felhasználóid panaszkodni fognak.

Ez is egy a sok érv közül, melyet érdemes mérlegelni, mielőtt áttérsz egy domainról több domainre.

Tetszik? Mondd el véleményed és szólj hozzá a blog bejegyzéshez!

Jelentkezz be, hogy hozzászólhass!